Dobra poslovna vizitka je elegantna, preprosta v stilu "manj je več" in vsebuje vse tiste kontaktne podatke, ki omogočajo hitro poslovno komunikacijo med poslovnimi partnerji. Je ogledalo poslovneža in njegovega podjetja. Vzpostavlja enega izmed prvih vtisov ob poslovnem srečanju. Obstajajo različna, nasprotujoča si mnenja o tem ali naj bo vizitka preprosta in elegantna ali drugačna ter vpadljiva v funkciji močnega marketinškega in reklamnega orodja. Izhajamo iz predpostavke, da je poslovna vizitka sredstvo poslovnega komuniciranja, zato bomo predstavili vizitko s tega stališča. Marketinški vidik poudarjamo v zvezi s strategijo podjetja o tem, da naj se vsak dan razdeli čim več poslovnih vizitk, z namenom boljše prepoznavnosti podjetja v tržnem prostoru.
Kakšnih je 10 korakov do dobre poslovne vizitke?
Foto: www.e-business-card.net
1. Nikar je ne tiskajmo na domačem tiskalniku. Natisnejo naj jo profesionalni tiskarji na kvalitetnem kartonu. Izdelava poslovni vizitk ne predstavlja velikega stroška, nasprotno pa je njihov poslovni učinek lahko zelo velik.
tinysubversions.com
2. Velikost vizitke vedno bolj koketira z velikostjo kreditne kartice. Velikost naj ne presega mer med 90 x 55 mm. Iz estetskega vidike se priporoča razmerje zlatega reza 5:8.
3. Za ozadje poslovne vizitke izberimo belo, bež, nežno rumeno, rahlo sivo ... Skratka zelo nevtralno in nevpadljivo ozadje. Barvne vizitke ne kažejo na profesionalizem in poslovno odličnost, čeprav jih boste v poslovnem svetu, žal, zasledili zelo pogosto. Izjema so le poslovne vizitke, ki si jih izdelajo tisti, ki delajo v kreativnem poslu, npr. grafiki.
www.kartoonkid.com
4. Pisava vizitke je lahko črna, še bolje pa je, če se odločimo za antracitno barvo, ker ne deluje tako kontrastno. Precej praznine na vizitki je dobrodošlo, saj postane vsebina bolj pregledna.
5. Podatki na vizitki se nanašajo na nosilca vizitke in njegovo podjetje. Vizitka vsebuje: logotip podjetja, izjemoma slogan, če je zares dober in spletno stran. Ime in priimek (vedno najprej ime in nato priimek), funkcijo v podjetju, morebitni akademski naziv, naslov, poštno številko in pošto, številke telefonov, tudi mobilnega (čeprav naši poslovni bontoni še vedno navajajo, da jo damo prejemniku posebej, je to ob sodobnih komunikacijah preživelo), številko faksa (pisana s ks in ne z x), e-naslov (in ne e-mail). Še slovnični nasvet glede uporabe velikih in malih črk. Običajno ali če pišemo kontaktne podatke enega pod drugim, se pri zapisovanju lahko odločimo med dvema možnostima: ali zapišemo vse z malo začetnico ali vse z veliko začetnico.
farm1.static.flickr.com
Primer 1: Primer 2:
prenosni telefon Prenosni telefon
faks Faks
e-naslov E-naslov
E-naslov navedemo vedno kot zadnji podatek.
www.podjetnik.si
6. Poslovne vizitke nosimo vedno s seboj in jih hranimo povsod, kjer so nam dosegljive: v avtu, v predalu pisalne mize, ob telefonu, v kovčku, v torbi prenosnika ... Velika poslovna napaka je, če nas nekdo zaprosi za poslovno viziko, pa je nimamo pri sebi. Poslovne vizitke, ki jih delimo ali prejmemo, hranimo v ličnih etuijih za poslovne vizitke.
7. Poslovno vizitko izročimo ob prvem poslovnem srečanju tako, da je besedilo obrnjeno navzgor in proti prejemniku. Pogledamo v oči in rečemo:"Izvolite, prosim!"
Za tuje poslovne partnerje tiskamo posebne vizitke v njihovem jeziku. Poslovni bonton za naš kulturni prostor namreč priporoča posebne vizitke v slovenskem in posebne vizitke v tujem jeziku.
www.therenegadewriter.com
8. Ko vizitko prejmemo, jo pogledamo, kaj povprašamo in nato pospravimo v etui za vizitke. Nikakor je ne pospravimo v hlačni ali drug žep. V pisarni jih shranjujemo v posebnih plastičnih mapah za prejete vizitke ali v za to namenjenih registratorjih.
9. V azijskem svetu so vizitke statusni simbol in imajo prestižno vrednost. Za poslovanje z azijskimi partnerji natisnemo obojestranske vizitke v angleškem jeziku in v jeziku lokalnega okolja. Poznati moramo tudi ritual pri izročanju in sprejemanju vizitk. Vedno jih dajemo in prejmemo z obema rokama. Spoštljivo pogledamo vsebino, se zahvalimo za priložnopst sodelovanja in jih soravimo v eleganten etui za vizitke.
www.randomwire.com
10. Vizitke so močno marketinško sredstvo. Zato je smiselno v podjetju narediti strateški načrt pri izročanju vizitk dnevno ali tedensko. Določimo število vizitk, ki jih bomo posredovali dalje. Na takšen način širimo in utrjujemo prepoznavnost našega podjetja oz. dejavnosti.